,,Przez Kerygmat Bóg sam przychodzi do człowieka, aby go zbawić. Ponieważ jednak to zbawienie ma charakter apelu miłości skierowanego do wolności człowieka, posiada ono zarazem charakter sądu. W przyjęciu lub odrzuceniu słowa kerygmy decydują się losy człowieka, tu dokonuje się sąd nad nim.” F. Blachnicki, Duszpasterstwo, a kerygma. Artykuł jest fragmentem książki pt. Instrukcje i Inspiracje: ZOBACZ WIĘCEJ).
Kerygmat, czyli Przepowiadanie pełni rolę centralną i niezastąpioną, gdyż wprowadza w tajemnicę miłości Boga, który wzywa do osobistego przestawania z sobą w Chrystusie i otwiera drogę do nawrócenia. Wiara rodzi się z przepowiadania (kerygmatu), a każda kościelna wspólnota bierze początek i życie z osobistej odpowiedzi każdego wiernego na to przepowiadanie” Jan Paweł II, Redemptoris missio 44
Zrozumienie, czym jest kerygmat pozwala nam odkryć, czym jest misja głoszenia go. Jezus daje nam swego Ducha i posyła nas byśmy byli świadkami, że On żyje i nadal szuka ludzi, którzy odpowiedzą zaufaniem na Jego miłość – staną się
Jego uczniami i przyjaciółmi. Dlatego mamy głosić Jezusa, przyprowadzić ludzi do Niego i pomóc im zostać Jego uczniami. Wybór opcji fundamentalnej życia: z Bogiem czy bez Boga, jest osobistą, wolną decyzją każdego człowieka, a nasze zadanie polega na tym, aby jasno przedstawić, na czym ten wybór polega.
Mamy głosić zaproszenie do Królestwa Miłości. Kto przyjmie zaproszenie na ucztę Syna Bożego (przez wiarę i nawrócenie) otrzyma moc (Ducha Świętego), aby stać się Dzieckiem Bożym i żyć w Królestwie Bożym na wieki. Kto odrzuci to zaproszenie pozostanie w ciemnościach na zewnątrz razem z duchami buntu, z którymi współdziałał żyjąc w kłamstwie, egoizmie, chciwości itp.
Artykuł jest fragmentem książki pt. Instrukcje i Inspiracje: ZOBACZ WIĘCEJ).